هزینه های
طراحی سایت

هزینه آشکار : هزینه طراحی سایت

۱۰ درصد کوه یخ که از آب بیرون است و همه به راحتی می‌بینند، مبلغی است که بابت پروژه طراحی سایت خود و مطابق با توافق و قرارداد، به شرکت طراح وب تان می‌پردازید. اما ۹۰٪ کوه یخ که در زیر آب است و معمولا نادیده گرفته می‌شود، هزینه‌های پنهان مالکیت و نگهداری و مدیریت وب سایت است.

هزینه پنهان ۱ : هزینه تولید محتوا

سایت بدون تولید محتوا مانند خودروی بدون بنزین است. وقتی سایت را از شرکت طراح تحویل گرفتید باید شروع به تولید محتوا کنید. تولید محتوا طبع نویسندگی می‌خواهد، توان ترجمه می‌خواهد، صرف وقت و دقت می‌خواهد و به همین جهت، نیروی اختصاصی می‌خواهد. برونسپاری کردن تولید محتوای مستمر به یک بنگاه متخصص هم بی‌هزینه نیست!

هزینه پنهان ۲ : هزینه عکسهای باکیفیت

اگر بخواهید از عکس‌های بی‌کیفیت و یا تصاویری که در سرچ عکس گوگل پیدا می‌کنید برای درج عکس در سایت‌تان بهره ببرید، هزینه‌ای در پی نخواهد داشت. اما سایت شما از زیبایی و تاثیرگذاری خواهد افتاد. اگر خواستید عکس‌های با کیفیت بگیرید، چه خودتان این کار را انجام دهید که هزینه صرف وقت خواهید داشت و چه بخواهید از خدمات یک استودیوی عکس برداری صنعتی استفاده کنید، هزینه بر خواهد بود و چه بخواهید عکس از منابع با کیفیت اینترنتی بین‌المللی بخرید به دلار مبلغ زیادی را باید بپردازید. گاهی صاحبان فروشگاه اینترنتی را می‌بینیم که هیچ فکری برای عکس‌برداری کیفی از محصولات خود نکرده‌اند! مطلبی که از شروط حیاتی موفقیت یک فروشگاه آنلاین است.

هزینه پنهان ۳ : حق الترجمه

اگر سایت شما چند زبانه باشد برای ترجمه محتوای زبان فارسی به دیگر زبان‌ها نمی‌توانید از مترجم گوگل استفاده کنید. زیرا گرچه بی‌هزینه است، اما لااقل در فارسی، ترجمه فاخر و رسمی به دست نمی‌دهد. چه خودتان بخواهید برای ترجمه محتوا وقت بگذارید، چه بخواهید از خدمات دارالترجمه‌ها بهره ببرید و چه بخواهید از خدمات وب سایت های فعال در عرصه ترجمه بهره‌مند شوید، هیچکدام بی‌هزینه نخواهد بود.

هزینه پنهان ۴ : مبلغ تمدید سالیانه هاست

میزبانی و نگهداری اطلاعات وب سایت شما روی سرور هاست در یک دیتاسنتر بی هزینه نیست. بسته به نوع سرور، داخلی یا خارجی بودنش، پهنای باند مصرفی سایت شما و همچنین فضای ذخیره سازی سرور و پردازش سی پی یوی آن که مصروف وب سایت شما شده است، بنا به پکیج هاستی که انتخاب کرده اید، باید سالانه مبلغ هاست را تمدید کنید.

هزینه پنهان ۵ : مبلغ تمدید دامنه

دامنه www که ثبت داده‌اید اعم از .ir و یا .com پودنش، می‌بایست سالیانه تمدید شود. ممکن است پنج ساله آن را تمدید کرده باشید، اما به هر حال پنج سال دیگر لازم است آن را دوباره تمدید کنید. اگر بیش از یک دامنه برای سایت تعریف کرده باشید که امری مرسوم است،‌لازم است هزینه بیشتری بپردازید.

هزینه پنهان ۶ : مبلغ تمدید خدمات پشتیبانی

اگر بخواهید مشترک دریافت خدمات پشتیبانی باقی بمانید و هرگاه با کارشناسان پشتیبانی سایت شرکت طراح تماس گرفتید و یا تیکت زدید پاسخگوی سوال شما و پیگیر حل مشکل شما باشند باید برای وب سایت تان قرارداد پشتیبانی ببندید و هر ساله آن را تمدید کنید.

هزینه پنهان ۷ : خدمات سئو

اگر بخواهید فرد سئوکار و یا یک آژانس ارائه خدمات سئو را به کار بگیرید تا برای سایت شما تحقیقات کلیدواژه‌ای انجام دهند و شما را راهنمایی کنند که چگونه و طی چه مراحلی و با انجام چه کارهایی می‌توانید در گوگل و دیگر موتورهای جستجو رتبه بگیرید، باید برای سئو هم مبالغی را پرداخت کنید.

هزینه پنهان ۸ : مبلغ انتشار بک لینک

اگر بخواهید سایت شما رنک بالا بگیرد و زود به زود توسط بات های گوگل کش شود می‌بایست روی گرفتن هرچه بیشتر بک‌لینک یا تبلیغات کلیکی مرتبط و معتبر فعالیت کنید. دریافت لینک از صفحات وب سایت های دارای محتوای مرتبط با موضوع سایت شما کاری پر زحمت است و هم هزینه زمانی لازم دارد و هم هزینه پولی. یکی از شایع‌ترین مثال‌ها پرداخت مبلغ حق انتشار محتوای ارسالی شما، به صورت رپورتاژ آگهی، در وب سایت های معتبر و پرخواننده است.

هزینه پنهان ۹ : مبلغ تبلیغ در وب و شبکه‌های اجتماعی

افزایش ترافیک سایت شما با هدایت بازدید از وب سایت‌های معتبر و درج لینک یا بنر در وب سایت های پربیننده میسر است. روش دیگر انتشار پستی در تایید شما و همراه با لینک به شما در کانال‌های اجتماعی سلبریتی‌هایی است که فالوورهای زیادی دارند. اما هیچ یک از این روش‌ها بی‌هزینه‌کرد ممکن نیست.

هزینه پنهان 10 : مبلغ خرید و تمدید ssl

برای داشتن یک وبسایت امن و دارای گواهینامه //:https بنا به پکیج ssl که انتخاب کرده اید، باید سالانه مبلغ ssl را تمدید کنید.

5/5 - (11 امتیاز)
×

سلام !

آنچه شما نیاز دارید. کارشناسان ما برای مشاوره رایگان در اختیار شما هستند

طراحی و بهینه سازی وبسایت سئو

 09124272670

× مشاوره / چت